Tarieven 2020

Overzicht actuele prijzen metro Rotterdam

Om te reizen met de metro moet je beschikken over een geldig vervoersbewijs. Er zijn meerdere varianten die gekocht kunnen worden, denk aan dagtickets, reizen op saldo en abonnementen. Onderstaand zijn de tarieven in 2020 van de meestgebruikte vervoersbewijzen weergegeven.

Dagkaart en Tourist Day Tickets

Voor veel toeristen die Rotterdam gedurende één dag bezoeken is de dagkaart ideaal. Een dagkaart kan worden gebruikt zonder OV-chipkaart en kost € 8,50 per persoon. Behalve de normale dagkaart is er ook het Tourist Day Ticket wat € 14,50 kost. Het verschil tussen de normale dagkaart en het Tourist Day Ticket is dat de dagkaart op een vaste datum gebruikt moet worden en het Tourist Day Ticket voor het eind van het jaar gebruikt moet worden op één dag. Ook heeft het Tourist Day Ticket ruimere reismogelijkheden waaronder meerdere vervoersorganisaties.

Enkele reis of retour

Wanneer je echt maar eenmalig of zeer beperkt gebruik wilt maken van het metronetwerk is er ook nog de eenmalige reis of retour. Hierbij betaal je een vast laag bedrag en mag je gedurende een bepaalde tijdsperiode gebruik maken van onder andere de metro. De kosten zijn € 4 voor twee uur.

Reizen op saldo

RET biedt de mogelijkheid te reizen op saldo. Hierbij betaal je dus exact voor datgene waarvan je gebruik maakt. Het basistarief bedraagt € 0,98 waarna de kosten per gereisde kilometer € 0,150 bedragen. Reizigers tussen de 4 en 12 jaar en reizigers ouder dan 65 jaar reizen met € 0,65 starttarief en € 0,099 per kilometer.

Abonnementen

Voor frequente reizigers is een maand- of jaarabonnement de beste optie. Afhankelijk van hoe groot het reisgebied is (zones) zijn de prijzen als volgt:

  • Maandabonnement: tussen de € 53 en € 257
  • Jaarabonnement: tussen de € 530 en € 2570
  • Tenslotte zijn er nog verschillende kortingsabonnementen te koop

OV-chipkaart

Het is een aanrader om te reizen met een OV-chipkaart. Heb je nog geen OV-chipkaart? Vraag deze dan aan via de website van OV-chipkaart.

Reactie plaatsen

Reacties

Jean Decoster
6 maanden geleden

Wat kost een dag tiket van de lijn A +D aan 65 ++

joke gelderblom
8 maanden geleden

als ik met 4 toeristen in augustus 1 dag met tram EN metro wil reizen, welke kaart kan ik dan het beste voor ze kopen?

aad van Kester
2 jaar geleden

kan je in de metro Hoek van Holland Rdam Blaak bij de conducteur een zgn Dagkaart en Tourist Day Tickets kopen ( per pin ) en geld dit ook op koningsdag

Jan van Beusekom
2 jaar geleden

Mijn vrouw en ik wonen in Denemarken. Moeten beiden 's ochtends op 16 april met metro van Rottedam Centraal naar een bruiloft in Rhoon. De volgende ochtend moet alleen min vrouw weer met de metro terug naar Rotterdam Centraal. Welke soort metro-kaarten zijn het meest geschikt????

Els Brans
2 jaar geleden

L.S.
Waar kan ik vinden :
tarief voor bijv. station Caplsebrug naar station Rodenrijs ?
Ik vind dit nergens terug, website geeft geen antwoord dan alleen algemene tarieven
Erg onoverzichtelijk helaas
vr.gr. Els

Brouwer
3 jaar geleden

RET vol tarief. Metro geldig van Den Haag naar Rotterdam en retour
Kan ik RET vol tarief regelen bij CS Den Haag
Groet

T.Baas
3 jaar geleden

Is er ook een dagkaart voor 65+ers
Bedankt.

T Van der Meer
een jaar geleden

war kost een rit voor 65 plus van hoogvliet naar alexandrium

Nicole
4 jaar geleden

Wij willen waarschijnlijk gebruik maken van een dagkaart. Zijn er speciale tarieven voor kinderen?

Mvg, Nicole Delboeuf

Alan Henry
4 jaar geleden

how much does it cost from Vlaardingen central to Rotterdam, return for two people, and are dogs allowed on Metro ???

Monique
4 jaar geleden

Wij hebben zondagavond, rond 19:00u, 4 tickets gekocht aan de automaat op het perron van het Zeeplein in Hoek van Holland ter waarde van 4 euro per stuk voor een eenmalige rit, vermits de overzet naar Brielle niet ter beschikking was. We moesten ons nog haasten want de trein stond al op het perron, dus de tickets zijn zeker binnen de 2 uur gebruikt. Aangekomen op het perron van Maassluis Centrum konden wij met onze tickets het perron niet verlaten (niet geldige tickets was de vermelding op de doorgang. Nergens geen mogelijkheid om iemand te contacteren. We hebben de treinbestuurder van de volgende trein uit tegengestelde richting om raad gevraagd. Deze is uitgestapt, stond hier ook versteld van en heeft ons met zijn badge de doorgang verleent. Dit was een uitermate vriendelijke man en zijn hem daar dankbaar voor. Hoe kan zoiets gebeuren???